Tag: investiční životní pojištění
Investiční životní pojištění a odškodnění od poradce
Dobrý den,
v roce 2012 jsem si uzavřel Životní pojištění PROFI Invest u České pojišťovny prostřednictvím společnosti OVB, kde jsem v té době začínal působit, na smlouvě jsem vedený jako tipař (dnes již u společnosti samozřejmě nepůsobím). Produkt mi byl představen jako kvalitní nástroj na zhodnocení vložených prostředků a také jako dobrý prostředek pro rozjezd mé kariéry.
Smlouva byla nastavená, jak jsem v nedávné době zjistil zřejmě tím nejhorším možným způsobem. První dva roky činilo pojistné 45.000,- ročně a poté bylo sníženo na 500,- měsíčně. Což, jak mi bylo sděleno na pobočce, znamená v podstatě ztrátu veškerých finančních prostředků.
Bylo mi doporučeno kontaktovat Českou národní banku s žádostí o zrušení smlouvy a vrácení veškerých finančních prostředků z důvodu neposkytnutí veškerých informací a neetického jednání.
Také se mě kontaktovala jedna nejmenovaná společnost zabývající se vymáháním peněz z těchto smluv (samozřejmě za provizi).
Je tedy nějaká osvědčená cesta jak se domáhat vrácení finančních prostředků či jakým způsobem bych měl dále pokračovat.
K dispozici mám smlouvu: Životní pojištění PROFI Invest, formulář: Protokol – Zjištění potřeb zájemce o pojištění (zde v podstatě došlo k Mis-sellingu, jelikož je logické, že bych si záměrně nepřipravil o vlastní peníze, tedy že bych danou smlouvu uzavřel, pokud bych měl kompletní a správné informace) a formulář: Sběr dat pro zjištění a vyhodnocení potřeb klienta.
S pozdravem
Martin K.
Vážený pane Martine,
děkujeme za váš dotaz. Podobných případů jsme vyřešili za poslední dva roky desítky a pro naše kliety jsme vymohli z podobných smluv několik milionů korun. Klienti prakticky vždy dostanou svoje peníze zpátky. Pokud jste byl v rámci OVB jako poradce nebo i jen tipař aktivní, je pozice pro vymáhání odškodnění trochu složitější. Nicméně i takové případy se nám podařilo vyřešit.
Pokud máte zájem, pošlete nám dostupné podklady, o kterých se zmiňujeme a podíváme se na to. V těchto případech si účtujeme podílovou odměnu 20% a náklady na právní zastoupení, které zaplatí přímo pojišťovna.
Škoda způsobená finančním poradcem
Nepoctivé finanční poradenství o investičním životním pojištění (momentální ztráta cca 183000Kč).Děkuji za odpověď. Michal Peroutka
Vážený pane Peroutko,
pro posouzení, zda jste byl poškozen jednáním finančního poradce, a lze uvažovat o nárokování odškodnění, bude nutné doložit záznam z jednání s poradcem, pojistnou smlouvu včetně pojistných podmínkek a přehled dosud zaplacených plateb, jakož i podrobnější popis jednání s poradcem.
Neodborné finanční poradenství
Dobrý den, před 2 lety a 2 měsíci jsem uzavřela životní pojistku. Bohužel jsem po roce a půl, kdy jsem měla nastaveno roční placení pojistného přišla na to, že jsem byla pojišťovačkou podvedena. Při osobním jednání mi sdělila, že si u nich mohu uzavřít životní pojištění zhruba kolem 300 Kč měsíčně a při něm mohu mít spoření s 4 % úrokem a že po 3 letech mohu smlouvu vypovědět bez jakýchkoli sankcí. Rozhodla jsem si tedy za těchto podmínek spořit měsíčně poměrně vysokou částku v řádu několika tisíc korun. Nejprve jsem zjistila, že úroková sazba není 4 %, ale pouze 2 %. Když jsem se tedy začala zajímat o tom, jak mohu pojištění ukončit, přišel mi z pojišťovny dopis, že výše odbytného je prakticky 100 % peněz, které jsem jim kdy poslala. Výši odbytného po 3 letech mi pojišťovna odmítla sdělit a po 2 měsících od žádosti sdělení výše odbytného mi přišel dopis, že mi odbytné mohou sdělit vždy jen k aktuálnímu datu. Jediné východisko momentálně vidím v tom, zrušit placení "spořící" části pojištění a pokračovat jen v základní životní pojistce. Mohu po několika letech placení takto sníženého placení pojistného očekávat, že se bilance výše odkupného zlepší? Bohužel s podvodem asi nic neudělám, jelikož informace jsem takto dostala pouze mezi 4 očima a je to tvrzení proti tvrzení.
Vážená paní Terezo,
děkujeme za váš dotaz. Neviděl bych to tak černě. Z toho co píšete to vypadá tak, že pojišťovačka porušila svoje povinnosti dle zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a na základě toho lze uvažovat o nároku na náhradu škody. Docela se nám daří s podobnými praktikami úspěšně bojovat.
Pro posouzení vaší situace bychom však potřebovali vědět více informací. Konkrétně vidět kopii pojistné smlouvy, kopii záznamu z jednání (pokud byl pořízen), pojistku, poslední vyúčtování, přehled plateb, které jste do pojišťovny poslala, případně vyčíslení odkupného. Na základě toho vám sdělíme zda vám můžeme nějak pomoct. Jelikož jste z Prahy, je následně možná i osobní schůzka.
Odškodnění od finančního poradce
Na radu svého finančního poradce jsem ukončil své stávající životní pojištění. Pojišťovna mně však vyplatila jen takzvané odkupné, jehož výše byla i po 10 letech trvání smlouvy nižší, než kolik jsem do smlouvy zaplatil. To mě velice zarazilo, neboť při prodeji pojištění mně byla předána modelace vývoje, podle které jsem měl být dávno v plusu. Pojišťovna i finančně-poradenská společnost považuje moji stížnost za neoprávněnou.
Někdy se vyplatí starou smlouvu životního pojištění ukončit a uzavřít pojištění nové. Pokud se však prokáže, že v původním pojištění byste měl výhodnější podmínky zajištění a za vybraná připojištění platil nižší rizikové pojistné, zrušení celé smlouvy pro vás nebylo výhodným řešením a došlo tak k pochybení finančního poradce, a lze uplatňovat nárok na náhradu škody. Bez ohledu na výhodnost či nevýhodnost nové smlouvy mohla být původní smlouva ukončena efektivnějším způsobem. Dotazem na pojišťovnu velmi pravděpodobně zjistíte, že výběr části kapitálové hodnoty formou takzvaného částečného odkupu, a to před zrušením celé smlouvy, pro vás bude finančně výhodnější. I v tomto případě lze uvažovat o uplatnění nároku na náhradu škody.
Náhrada škody od finančního poradce
Můj pojišťovací poradce mně doporučil, abych peníze ze stávající smlouvy životního pojištění převedla na novou smlouvu. Současně mně doporučil, abych si navýšila pravidelně placené pojistné s tím, že ho nemusím platit celé, neboť část se bude platit, slovy agenta - „rozpouštěním“ mimořádného vkladu.
Tento postup je velmi podezřelý a je velmi pravděpodobné, že pojišťovací zprostředkovatel dané pojišťovny jednal pouze ve vlasním zájmu, aby získal maximální možnou provizi. Je třeba prověřit, zda jste tento postup poradce potvrdila ve zjištění potřeb zájemce o pojištění a zda návrh řešení odpovídá vašemu zadání (v případě, že váš poradce posktytuje finanční poradenství na základě analýzy potřeb). Pokud nikoliv, máte nárok na náhradu vzniklé škody.
Podmínky o ochraně osobních údajů
V souladu se zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajům vyjadřuji svůj výslovný souhlas s tím, aby společnost European Compensation Services s.r.o. shromažďovala a zpracovávala mé osobní údaje týkající se mé osoby, případně dalších osob, které jí poskytuji prostřednictvím tohoto elektronického formuláře, emailem nebo písemně, za účelem vyhodnocení a odpovědi na můj dotaz, případného následného vyhodnocení mého případu či nároku z něj pro mě vyplývajícího, dále též k zaslání obchodních nabídek a sdělení společností European Compensation Services s.r.o., a to na dobu od odeslání tohoto formuláře do 3 let ode dne jeho odeslání.Odpovědi na některé otázky připravují spolupracující advokáti. Odesláním dotazu vyslovuji souhlas se zveřejněním odpovědi.
Dále beru na vědomí, že odpověď na můj dotaz vychází z posouzení základních informací o případu předaných mojí osobou a tedy že poskytnutá odpověď bude předběžná, indikativní a tedy nezávazná s tím, že pro správné a objektivní vyhodnocení mého dotazu je třeba poskytnutí veškerých informací o případu, ke kterému se můj dotaz vztahuje. Odesláním dotazu nevzniká právo na odpověď a současně nevzniká žádný smluvní vztah.
Navštivte oblast svého zájmu
e-pracovniuraz.cz e-dopravninehoda.cz e-nahradaskody.cz e-odskodneni.cz