800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit
Všechny novinky

Požár a pojistné plnění: Dva příběhy s rozdílným koncem

Mgr. Lenka Šimková, Tomáš Coufal, 15. prosince 2020

Ostatní události

Na začátku obou případů, které jsme s klienty řešili, byl požár nemovitosti. Proč jeden příběh skončil náhradou škody ve výši téměř 7 000 000 Kč, zatímco ve druhém jsme nemohli pomoci? Nahlédněte do praxe řešení pojistných událostí v zastoupení EUCS.

Hasičský záchranný sbor ČR řeší každoročně přibližně 3 500 požárů, které zasáhnou rodinné nebo bytové domy. Mezi produkty, které kryjí riziko takového požáru, patří pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti. Pojistná smlouva však může obsahovat různé výluky z pojištění a ve většině případů také podmínky, za kterých je možné pojistné plnění krátit.

V případě škodní události způsobené požárem je proto vhodné se obrátit na odborníky, kteří vám s jejím řešením pomohou.

Příběh s úspěšným koncem

Pan Radek si nechal postavit moderní dům, který financoval hypotečním úvěrem. Celá novostavba bohužel jen několik měsíců po dokončení vyhořela. Požár způsobil zásah blesku do nedalekého stromu, ze kterého se oheň následně rozšířil až k nemovitosti.

Silným žárem, kouřem a vodou při hašení došlo k totální škodě rodinného domu i všech movitých věcí. Radek naštěstí zachoval chladnou hlavu a s řešením pojistné události se ihned obrátil na svého finančního poradce, jehož prostřednictvím se celý případ dostal až k našim odborníkům.

V čem jsme klientovi pomohli?

Ověřili jsme pojistné krytí škodní události, pomohli jsme s vyčíslením a doložením škody při ne zcela optimálním pojištění domácnosti, společně jsme řešili devinkulaci hypotéky i další náležitosti. To vše tak, aby se celá záležitost zbytečně neprotahovala. Případ se povedlo uzavřít za měsíc a Radkovi bylo vyplaceno plnění v celém rozsahu krytí.

Získaná náhrada škody

Záloha určená na splacení hypotéky

3 093 000 Kč

Pojistné plnění ve druhé části

3 150 000 Kč                      

Doplatek za náklady na demolici

675 000 Kč

Celkem

6 918 000 Kč

Případ, ve kterém se vlastní zásahy nevyplatily

Až 23 % požárů v obytných budovách vzniká v okolí komínového tělesa. Do této statistiky se zapíše i případ, který jsme řešili s panem Ladislavem. Příčinou požáru v jeho celoročně obyvatelné chalupě byla závada komínu a velká část následné škody na nemovitosti a jejím vybavení byla způsobena sazemi.

Firma, kterou k nápravě škod doporučila pojišťovna, zakázku nedokončila a odstoupila v průběhu již tak protahovaných oprav. Ladislav se pustil do vlastních prací, které financoval hypotékou. Následně se na nás obrátil při řešení sporu s pojišťovnou, která mu zaplatila jen část škody na movitých věcech.

Kde se stala chyba?

  • Klient se pustil do oprav na vlastní pěst a v takovém případě již nelze nechat posoudit původní škody znaleckým posudkem.
  • Z důvodu chybného postupu při soupisu škod na movitých věcech pojišťovna krátila pojistné plnění o 50 %.

Je proto potřeba mít na paměti, že nesprávným postupem při řešení pojistné události lze o náhradu škody zcela nebo částečně přijít.

Pojišťovna je také oprávněna zamítnout nároky v případě, kdy byl požár úmyslně založen pojištěným nebo vznikl jeho hrubou nedbalostí. Ke krácení pojistného plnění může dojít i za situace, kdy nebyly dodrženy příslušné normy, povinné revize či zabezpečení objektu.

Neváhejte se na nás obrátit hned po škodní události. Včasnou konzultací můžete zabránit zamítnutí nebo krácení nároků na úhradu škody.

Další novinky

14. března 2022 Dopravní nehody

Bodové ohodnocení bolestného v roce 2022: Dopravní nehody a pracovní úrazy

Bodové ohodnocení bolestného po dopravní nehodě vychází z Metodiky Nejvyššího soudu k náhradě…

Pokračovat v čtení
1. března 2022

AKTUÁLNĚ: Pojištění a válka – Co by se plnilo a co ne? Srovnání přístupu pojišťoven

Svět se ještě více přiblížil k válečnému konfliktu. To si nikdo nepřeje, neboť by to ohrozilo…

Pokračovat v čtení
23. února 2022

Ztížení společenského uplatnění. Víte, jak se počítá „ztráta vyhlídek na lepší budoucnost“?

Nárok na peněžitou náhradu za ztížení společenského uplatnění vzniká poškozeným, kteří utrpí újmu…

Pokračovat v čtení
Více novinek

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.