800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Náhrada ušlé mzdy

Při pracovním úrazu máte nárok na náhradu ztráty na vašem výdělku neboli náhradu ušlé mzdy po dobu, kdy budete v pracovní neschopnosti.

Náhrada ušlé mzdy

Při pracovním úrazu má poškozený zaměstnanec nárok na náhradu ztráty na výdělku neboli náhradu ušlé mzdy, a to ve výši rozdílu mezi mzdou, kterou dosahoval před úrazem, a nemocenskou. Nárok zaměstnance vzniká každý měsíc a zaměstnavatel je povinen mu doplácet mzdu tak, aby to na svém rozpočtu vůbec nepoznal. Měl by průběžně v součtu dostávat tolik, jako by normálně pracoval.

V praxi se zaměstnavatelé často vymlouvají na svoji pojišťovnu a chtějí nahradit ušlou mzdu až po skončení pracovní neschopnosti. Na to nemají nárok. Pokud máte problém se zaměstnavatelem, který nechce platit průběžně ušlou mzdu, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme získat to, na co máte nárok.

Řada poškozených se také obává z poškození vztahů se zaměstnavatelem při aktivním vymáhání svých oprávněných nároků. Tato obava je zbytečná, neboť zaměstnavatel je pro případy pracovních úrazů pojištěný. V těchto situacích nabízíme podporu jak pro poškozené, tak pro jejich zaměstnavatele, aby byl celý proces pro obě strany co nejjednodušší.

Přečtěte si, jak naše poradna funguje a jak vám můžeme pomoci

Vaše poslední dotazy

12. září 2022 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, v loňském roce jsem utrpěla pracovní úraz kotníku. Podstoupila jsem operaci a byla jsem dlouhodobě v pracovní neschopnosti. Od té doby mám problémy s chůzí a přidaly se i bolesti páteře. Snažila jsem se získat od lékaře podklady pro pojišťovnu, ale řekl mi, že neví, jak dokumenty vyplnit…

Naše odpověď: Dobrý den, v prvé řadě je nutné mít k dispozici veškerou lékařskou dokumentaci, zejména tedy lékařské zprávy, operační protokoly, snímky z rentgenu, rehabilitační zprávy či jiné dokumenty, které by objasňovaly celý průběh Vašeho léčení. Následně by bylo vhodné nechat zhodnotit jednak bolestné, tj.…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
25. července 2020 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc pří řešení pohledávky ohledně vyplacení pracovního úrazu. Pracovní úraz jsem utrpěl dne 05.01.2015. Pracovní neschopnost byla ukončena dne 22.04.2016. Do dnešního dne mi nebylo vyplacené bolestné ani ušlá mzda. I přes urgence u svého bývalého…

Naše odpověď: Dobrý den, obáváme se, že v tomto případě bude celá věc promlčená. Zákon totiž stanoví tzv. promlčecí lhůtu, během které musí být nároky uplatněny, a pokud se tak nestane, nárok již není vymahatelný. Vzhledem k tomu, že se pracovní úraz stal dne 5.1.2015, pak je více než pravděpodobné, že tato…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
20. května 2020 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, utrpěl jsem vážný pracovní úraz. Léčil jsem se v nemocnici a doma celkem čtyři měsíce. Možná budu mít částečný invalidní důchod. Nyní bych chtěl získat náhradu mzdy a případně další nároky. Můžete mi poradit, jak mám postupovat?

Naše odpověď: Toto je příliš komplikovaná otázka na krátkou odpověď. Doporučujeme kontaktovat naše spolupracující specialisty přes kontaktní formulář. Obecně lze uvést, že kromě dalšího bude záležet na tom, jak k pracovnímu úrazu došlo. Pokud jste na jeho vzniku neměl žádné zavinění, máte poměrně silnou pozici a…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
4. března 2020 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, mému otci vjela pod nákladní auto žena v osobním vozidle. On strhl volant a dá se říci, že jí tím zachránil život. Nicméně byla na místo zavolána policie, které se paní přiznala, že to byla její vina, jelikož se nekoukala na cestu a bavila se se spolujezdcem. Tím pádem vím, že jde vše z…

Naše odpověď: Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz. Pokud nehodu zavinila druhá strana, má poškozený nárok i na ušlý zisk, pokud v důsledku nehody nemůže vykonávat svoji práci. Pokud jde o poškozené vozidlo, má nárok na náhradní vůz. Snažili jsme se s Vámi dnes spojit telefonicky, bohužel se nám to nepodařilo. V…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+650 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 650 milionů korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Děkuji za opravdu rychlou odpověď paní Mgr. Janě Anně Morávkové. Včera večer jsem podala Poradně Poškozeného dotaz ohledně mého pracovního úrazu (výron kotníku). Neuplatnila jsem neschopenku, přesto mi ošetřující chirurg řekl, že mám přinést jakýsi formulář z podniku pro pojišťovnu, vůbec mě nenapadlo, že bych měla na něco nárok. Můj zaměstnavatel se s takovým případem prý zatím nesetkal. Určitě dám vědět, jak jsem dopadla s žádostí o bolestné. Ještě jednou moc děkuji paní Mgr. Jano Anno Morávková za Vaši rychlou reakci :), přeji jen to dobré a zdravím Dana Houšková.
Dana Houšková

Zákazník Poradny

Dobrý den, pane Rejmane, chci Vám osobně poděkovat za krásnou spolupráci na opravdu vysoké úrovni. :-) Mějte se krásně
Pavlína Z.

Zákazník poradny

Dobrý den, potvrzuji přijatou částku. Ani nevím jak Vám poděkovat. Tak vysokou částku jsem ani nečekala. Moc a moc děkuji.
Alžběta S.

Zákazník poradny

Dobrý den, paní Pošvecová, za vše moc děkuji. Byla s Vámi příkladná spolupráce. Až budu někdy v Praze tak Vás zvu na kafe. Mějte se moc fajn.
Zdeněk F.

Zákazník poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.