Totální škoda vozidla za téměř půl milionu: Na co si dát pozor u sběratelských vozů?
Mgr. Lenka Šimková, Michal Kovařík, 25. května 2021
Manželé Pavel s Lenkou jsou milovníci unikátních vozů a několik takových jich mají i ve své sbírce. Při jedné z vyjížděk v téměř třicet let starém automobilu se však stali účastníky dopravní nehody. Střet se naštěstí obešel bez újmy na zdraví, ale jejich oblíbený „veterán“ skončil v dezolátním stavu. Jak jsme klientům pomohli s totální škodou na vozidle hrazenou z povinného ručení viníka nehody?
Panu Pavlovi, se kterým jsme se dostali do kontaktu prostřednictvím finančního poradce, jsme nabídli kompletní řešení pojistné události, včetně naší přítomnosti při prohlídce vozidla technikem pojišťovny. Předem jsme s ním také probrali varianty možného vývoje jednání jak při totální, tak parciální škodě automobilu.
Pojišťovna následně stanovila obvyklou cenu vozidla na 380 000 Kč a toto plnění vyplatila poškozeným v rámci totální škody.
Obvyklou cenou vozidla rozumíme cenu, za kterou by bylo možné dané vozidlo před nehodou pořídit na trhu, a to s ohledem na jeho aktuální stav zahrnující například opotřebení.
Dle našeho znaleckého posudku jsme však došli k ocenění automobilu 475 000 Kč a v předžalobní výzvě žádali o navýšení původní částky o 95 000 Kč – což se nakonec na základě dohody s pojišťovnou podařilo ještě před samotným podáním žaloby.
Totální škoda z povinného ručení |
Původní plnění |
Navýšení na základě dohody |
Výše odškodnění |
380 000 Kč |
475 000 Kč |
Riziko poškození klienta v podobných případech spočívá ve skutečnosti, že cenový rozptyl sběratelských vozů může být poměrně velký. Individuálně musí být posouzen jejich celkový stav, výbava, původ a další vlastnosti, podle kterých se pak řeší konkrétní náhrada škody.
V případě totální škody je pak adekvátním cílem získání prostředků na pořízení vozidla totožných, případně srovnatelných parametrů – včetně sběratelského potenciálu, což se nám při spolupráci s odborným znalcem podařilo.
Co je totální škoda na vozidle?
O totální škodu se jedná v případě, kdy předpokládané náklady na opravu vozidla přesahují jeho obvyklou cenu v době, kdy došlo ke škodní události. Pojišťovny poté výši náhrady určují tak, že od obvyklé ceny vozidla odečtou částku za vrak, který lze jejich prostřednictvím prodat v aukci.
Víte, že?
Při řešení totální škody z povinného ručení a havarijního pojištění se můžete setkat s několika rozdíly. Poslechněte si více informací v našich podcastech Totální škoda v povinném ručení a Totální škoda v havarijním pojištění.
Řešíte majetkovou škodu nebo jinou pojistnou událost? Jsme tu pro vás!
Další novinky
Po autonehodě jsme pro zraněného Tomáše získali celkem 649 096 Kč
Tomáš, kondiční trenér sportovního klubu, se po dlouhém pracovním dni vydal na cestu domů, když mu…
Pokračovat v čteníŠanci na nadějnou sportovní kariéru překazila dopravní nehoda. Pro zraněnou Terezu jsem získali odškodnění ve výši 1 946 750 Kč
Byl to jeden z těch chladných zimních dnů, kdy se město pokryje tenkou vrstvou sněhu. Tereza,…
Pokračovat v čteníPo srážce autem na cyklostezce jsme pro zraněnou Martinu získali 2 570 190 Kč
Slečna Martina, milovala brusle a jezdívala na nich celé léto do práce. Měla tu výhodu, že její…
Pokračovat v čteníPomůžeme i vám
Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace