800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

16. října 2023 Pracovní úrazy

Váš dotaz

Dobrý den, utrpěl jsem pracovní úraz. Spadl na mě uvolněný kryt ventilace. Mám pohmožděnou krční páteř a lehký otřes mozku. Můžete mi poradit, jak řešit odškodné se svým zaměstnavatelem? Děkuji

— Pavel N.

Naše odpověď

Dobrý den, děkujeme za zadání Vašeho dotazu. Máme pro Vás několik doporučení ohledně řešení otázky odškodnění utrpěného pracovního úrazu a dalších výdajů s Vaším zaměstnavatelem. Zaznamenání úrazu: Ujistěte se, že Váš úraz byl řádně zaznamenán do knihy úrazů, kterou vede Váš zaměstnavatel. Toto je klíčový první krok, protože pokud Váš úraz nebyl zaznamenán, může být obtížné uplatnit nárok na odškodnění. Lékařská dokumentace: Je důležité mít veškerou lékařskou dokumentaci související s Vaším úrazem. Tato dokumentace bude sloužit jako důkaz o závažnosti Vašeho zranění a bude nezbytná pro vyčíslení odškodnění. Komunikace se zaměstnavatelem a pojišťovnou: V případě pracovního úrazu je zaměstnavatel povinen nahlásit ho pojišťovně, u které má sjednáno zákonné pojištění. Vaše odškodnění by mělo pokrýt náklady spojené s léčbou, bolestné, ušlou mzdu v době, kdy jste nemohl pracovat anebo jste nemohl pracovat se stejnou intenzitou jako před pracovním úrazem (tedy ušlou mzdu v době pracovní neschopnosti ale i po jejím ukončení), a v případě trvalých následků i náhradu za ztížení společenského uplatnění. Zaměstnavatel by měl ohledně těchto Vašich nároků komunikovat přímo s pojišťovnou. Uplatňovat veškeré nároky tak musíte na svém zaměstnavateli, který je nadále uplatňuje na své pojišťovně. Právní pomoc: Pokud se vám zdá, že proces vyřizování odškodnění se svým zaměstnavatelem nebo pojišťovnou je složitý nebo neprůhledný, můžete se obrátit na právního poradce, který se specializuje na pracovní právo a odškodnění. Ten vám může pomoci s uplatněním všech vašich nároků u Vašeho zaměstnavatele a zajistit, abyste dostal náležité odškodnění.

— Tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.