800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

14. ledna 2014 Ostatní události

Váš dotaz

Dobrý den, před 2 lety a 2 měsíci jsem uzavřela životní pojistku. Bohužel jsem po roce a půl, kdy jsem měla nastaveno roční placení pojistného přišla na to, že jsem byla pojišťovačkou podvedena. Při osobním jednání mi sdělila, že si u nich mohu uzavřít životní pojištění zhruba kolem 300 Kč měsíčně a při něm mohu mít spoření s 4% úrokem a že po 3 letech mohu smlouvu vypovědět a to bez jakýchkoli sankcí. Rozhodla jsem se tedy, že za těchto podmínek budu měsíčně spořit poměrně vysokou částku (v řádu několika tisíc korun). Nejprve jsem zjistila, že úroková sazba není 4 %, ale pouze 2 %. Když jsem se tedy začala zajímat o to, jak mohu pojištění ukončit, přišel mi z pojišťovny dopis, že výše odbytného je prakticky 100 % peněz, které jsem jim kdy poslala. Výši odbytného po 3 letech mi pojišťovna odmítla sdělit a po 2 měsících od žádosti sdělení výše odbytného, mi přišel dopis, že mi odbytné mohou sdělit jen k aktuálnímu datu. Jediné východisko momentálně vidím ve zrušení placené "spořící" části pojištění a pokračovat jen v základní životní pojistce. Mohu po několika letech placení takto sníženého pojistného očekávat, že se bilance výše odkupného zlepší? Bohužel s podvodem asi nic neudělám, jelikož informace jsem takto dostala pouze mezi 4 očima a je to tvrzení proti tvrzení.

— Tereza K.

Naše odpověď

Vážená paní, děkujeme za Váš dotaz. Neviděl bych to tak černě. Z toho co píšete to vypadá tak, že pojišťovačka porušila svoje povinnosti dle zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a na základě toho lze uvažovat o nároku na náhradu škody. Docela se nám daří s podobnými praktikami úspěšně bojovat. Pro posouzení Vaší situace bychom potřebovali vědět více informací. Konkrétně vidět kopii pojistné smlouvy, kopii záznamu z jednání (pokud byl pořízen), pojistku, poslední vyúčtování, přehled plateb, které jste do pojišťovny poslala, případně vyčíslení odkupného. Na základě toho Vám sdělíme, zda Vám můžeme nějak pomoct. Jelikož jste z Prahy, je následně možná i osobní schůzka.

— Tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.