800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

11. září 2012 Ostatní události

Váš dotaz

Dobrý den, na podzim roku 2011 mně lékaři diagnostikovali zhoubný nádor na mozku a nyní chodím na chemoterapie v naději, že se vše k lepšímu obrátí. Již přes půl roku jsem v pracovní neschopnosti. Na začátku roku 2011 jsem si přes finančního poradce uzavřel životní pojistku, ve které jsem si sjednal kromě dalších připojištění také pojištění pro případ pracovní neschopnosti. V okamžiku, kdy jsem si byl jistý, že moje onemocnění bude trvat delší dobu, jsem kontaktoval pojišťovnu a uplatnil jsem nárok na plnění za pracovní neschopnost. Pojišťovna moji žádost prověřila a nekompromisně můj nárok zamítla. V zamítacím dopise je uvedeno, že odstupují od smlouvy. Navíc mě naznačili, že by mě mohli žalovat pro pojistný podvod. Při sjednání pojistky jsem vyplnil zdravotní dotazník a uvedl jsem, že trpím Scheurmannovou chorobou. Tato nemoc s sebou nese určité limity, a proto jsem se nedivil, že vše co by mohlo mít souvislost s touto chorobou, dala pojišťovna do výluky. Současné problémy však s touto nemocí nemají žádnou souvislost. Pojišťovna odstoupila od smlouvy, protože jsem do zdravotního dotazníku neuvedl, že jsem v roce 2010 absolvoval vyšetření u kardiologa a neurologa. Tato vyšetření souvisela s Scheurmannovou chorobou a neznamenala nic nového ve vývoji mojí choroby. Pojišťovna to však vyložila tak, že jsem jí neposkytl úplné a pravdivé informace o mém zdravotním stavu a odstoupila od smlouvy. Nejen že mi nezaplatili za moji pracovní neschopnost, ale současně odstoupili od smlouvy. Netuším, jak dále postupovat.

— Vlastimil D.

Naše odpověď

Dobrý den, domníváme se, že pojišťovna nepostupovala v souladu se zákonem o pojistné smlouvě - bez ohledu na to, co má uvedeno v pojistných podmínkách. Pokud informace, které jste do zdravotního dotazníku neuvedl, nemohly pojišťovnu ovlivnit v rozhodnutí, zda by s Vámi pojistnou smlouvu uzavřela, můžete uplatňovat neplatnost odstoupení od smlouvy a pojistné plnění nárokovat. Pro bližší informace nás kontaktujte přes kontaktní formulář nebo telefonicky.

— Tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.