21. října 2025 Pracovní úrazy
Jak postupovat, když pojišťovna snížila bodové ohodnocení mého pracovního úrazu a já s tím nesouhlasím?
Váš dotaz
Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně náhrady za pracovní úraz, který jsem utrpěl minulý rok. Pojišťovna mi nedávno oznámila, že snižuje počet bodů ohodnocení, na který jsem měl dle původního lékařského posudku nárok. Jak bych měl postupovat dál, když s tímto stanoviskem rozhodně nesouhlasím? Děkuji za radu.
— Jaroslav D.
Naše odpověď
Dobrý den, v prvé řadě je nezbytné připomenout, že nároky z pracovního úrazu se uplatňují prostřednictvím zaměstnavatele, který následně nároky zaměstnance vzniklé mu z pracovního úrazu, řeší s pojišťovnou, u které má sjednáno povinné zaměstnanecké pojištění. Obecně platí, že pojišťovna má dle občanského zákoníku tříměsíční lhůtu na ukončení šetření pojistné události a případně na sdělení, z jakých důvodů šetření nelze ukončit. V případě odmítavého stanoviska pojišťovny je vhodné se odvolat. To je třeba opět učinit ve spolupráci se zaměstnavatelem. Pokud by pojišťovna nesouhlasila s vyčíslením náhrady dle lékařského posudku, který jí byl předložen, může si nechat vyhotovit vlastní posudek. Ovšem nutno dodat, že v těchto případech je již vhodné se obrátit na odborníka, který se touto problematikou zabývá, doložit mu veškeré relevantní podklady a nechat si od něj posoudit, jak nejlépe v dané situaci postupovat. Jestliže pojišťovna bez dalšího oznámila snížení bodového ohodnocení, aniž by své stanovisko opřela o jakýkoli podklad nebo posudek, doporučujeme zaslat prostřednictvím zaměstnavatele bezodkladně pojišťovně stanovisko, že trváte na původní výši bodového ohodnocení dle znaleckého posudku.
— tým Poradny poškozeného
Pomůžeme i vám
Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace