800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

28. března 2025 Pracovní úrazy

Mám nárok na náhradu za domácí léčbu, i přesto, že jsem nebyla v mezičase hospitalizovaná v nemocnici?

Váš dotaz

Dobrý den, nedávno jsem uklouzla v práci a poranila jsem si meniskus. Aktuálně jsem po operaci, před kterou jsem byla měsíc doma, a obdržela jsem zprávu od pojišťovny, že nemůžu dostat náhradu za domácí léčbu, protože jsem nebyla v mezičase hospitalizovaná v nemocnici. I přesto, že jsem musela strávit celý měsíc doma kvůli zotavování, pojišťovna mi odmítá vyplatit denní odškodnění, což jsem původně očekávala. Potřebovala bych poradit, jak tuto situaci řešit. Děkuji

— Marie V.

Naše odpověď

Dobrý den, nejsme si zcela jisti, co je myšleno domácí léčbou. Zda náhrady za pracovní úraz za dobu, kdy jste byla nucena být doma a čekat na operaci anebo máte na mysli formu ošetřovného, případně náhradu za náklady spojené s léčením doma (léky, zdravotnické pomůcky atp.) anebo pojistné plnění ze sjednaného soukromého úrazového pojištění. Dovolíme si tedy zodpovědět alespoň obecně k tomu, na jaké náhrady v důsledku utrpěného pracovního úrazu máte nárok. V případě pracovního úrazu máte ze zákona nárok na tyto druhy náhrad: • náhrada za ztrátu na výdělku po dobu pracovní neschopnosti, • náhrada za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti, • náhrada za bolest a ztížení společenského uplatnění, • náhrada za účelně vynaložené náklady spojené s léčením, • náhrada věcné škody. Případné odškodnění za pracovní úraz pak pojišťovny proplácí zaměstnavateli, nikoliv přímo zaměstnanci. Za výplatu náhrad zaměstnanci je pak zodpovědný zaměstnavatel. Pro všechny typy náhrad platí, že je nezbytné je nejdříve bezodkladně uplatnit u zaměstnavatele. Pokud by zaměstnavatel, případně jeho pojišťovna nekomunikovali anebo odmítali plnit, nezbývalo by než se obrátit na soud, neboť jen ten může rozhodovat o oprávněnosti nároku na odškodnění pracovního úrazu. V případě, že je dotazem myšleno pojistné plnění z Vaší soukromoprávní úrazové pojistky, pak je pro zohlednění nároku z této smlouvy třeba detailně posoudit pojistné podmínky konkrétní sjednané smlouvy.

— tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 17:00.

info@poradnaposkozeneho.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.