7. listopadu 2012 Ostatní události
Musí pojišťovna plnit po úrazu při vypovězené smlouvě?
Váš dotaz
Syn má pojištění Sluníčko od České pojišťovny, v říjnu se dala výpověď, smlouva měla platit dle šesti týdenní lhůty do konce listopadu. Synovi se stal 1. 11. 2011 úraz. Došla jsem tedy na pobočku a oznámila, že je smlouva vypovězena a že chci formulář na hlášení úrazu a ČP smlouvu ukončila k 31.10.2011. Lze úraz hlásit? Musí pojišťovna plnit? Smlouva by měla platit dle šesti týdenní výpovědní doby do konce listopadu, ale pojišťovna ji zrušila rychle v předtuše pojistného plnění. Toto mně oznámili na pobočce ústně, zatím nemám nic písemně.
— Jana M.
Naše odpověď
Pojištění výpovědí zaniká až ke konci pojistného období. Výpověď, která není doručena 6 týdnů před uplynutím pojistného období, je neplatná. Pojišťovna nemůže jednostranně toto datum změnit, ledaže by nešlo o výpověď, ale dohodu obou stran. Pro vznik nároku na plnění je důležité, aby smlouva byla v platnosti v době, kdy došlo k pojistné události. V době, kdy se žádá o plnění, již smlouva nemusí existovat. Pojišťovna je i tak povinna plnit. Tedy alespoň pokud se jedná o trvalé následky. U denního odškodnění za úraz tomu tak být nemusí. Je potřeba prostudovat pojistné podmínky. Obecně doba od pojistné události do jejího nahlášení nesmí přesáhnout tzv. promlčecí lhůtu. Promlčecí doba je v případě úrazu tříletá a začíná běžet za jeden rok po vzniku pojistné události.
— Tým Poradny poškozeného
Pomůžeme i vám
Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace
