800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Váš dotaz

Dobrý den, v květnu jsem měl autonehodu. Auto jsem nechal odtáhnout do nejbližšího servisu a po prohlídce likvidátora mi byla oznámena totální škoda na vozidle. Dle závěrů Policie nejsem viníkem, ale poškozeným. Zde dne na den jsem se ocitl bez vozidla, dojíždím do práce a vozím děti do školky do vzdálenější vesnice. Požádal jsem si o náhradní vozidlo, ale pojišťovna mi jej neposkytla. Nabídka na odkup mého vozu činí 5 500 Kč, za to si opravdu vůz nepořídím. Mohu se domoci vyšších úhrad? Děkuji

— Pavel L.

Naše odpověď

Ve Vašem případě bude záležet na posouzení konkrétních okolností, zejména kdy došlo k dopravní nehodě a kdy došlo k rozhodnutí pojišťovny o likvidaci škody na vozidle a kdy jste s tímto byl seznámen. Standardně platí, že pojišťovna je povinna k úhradě nákladů na odtah, nákladů na parkovné a poskytnutí náhradního vozidla, a to až do rozhodnutí o likvidaci škody na vozidle formou totální škody. Aktuální judikatura hovoří o tom, že nárok na náhradní vůz může trvat až do okamžiku výplaty pojistného plnění. Každý případ je však individuální a je nutné jej posoudit samostatně. Co se týče výše odškodnění za vozidlo, zpravidla v těchto případech kontaktujeme znalce s žádostí o vyhotovení posudku na obvyklou cenu vozidla a s tímto se následně obracíme na příslušnou pojišťovnu k úhradě škody nebo k reklamaci náhrady škody zatím přiznané. Z titulu nezaviněné dopravní nehody, kde vystupujete jako poškozený, pak máte ještě několik dalších nároků na odškodnění. Jedná se mimo jiné o náhradu za ztrátu na výdělku, náhradu za škodu na věcech jako je oblečení či elektronika, a dále náhrada za nemajetkovou újmu, kam spadá např. náhrada za bolestné, ztížení společenského uplatnění, ošetřovné nebo náhrada za účelně vynaložené náklady spojené s léčením. K úhradě všech těchto výše uvedených nákladů je obecně povinna pojišťovna, se kterou má viník dopravní nehody sjednané zákonné pojištění. Nároky je možné též uplatňovat ze soukromého úrazového pojištění, pokud jej máte sjednáno.

— Tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.