800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Odškodnění bolesti

Bolestné se vyplácí na základě udělených bodů od lékaře, které ale často bývají zanedbatelné. Naši lékaři vám pomůžou získat maximum bolestných bodů.

Odškodnění bolesti

Nárok na bolestné se určuje podle nařízení vlády č. 276/2015 Sb., v platném znění. Bolestné se hodnotí v bodech, přičemž hodnota jednoho bodu činí zhruba 250 Kč, konkrétní částka se v průběhu let vyvíjí. Bodové ohodnocení bolesti se uvede v lékařském posudku. Tento posudek standardně vypracovává ošetřující lékař poškozeného zaměstnance. Pokud je zaměstnanec ošetřován u více lékařů, pak je tímto lékařem praktický lékař. To je teorie, která bohužel v praxi příliš nefunguje. Alespoň ne pro poškozené zaměstnance. Ošetřující, ani praktičtí lékaři, nejsou specialisté na posudky. Osvědčilo se nám i v oblasti pracovních úrazů spolupracovat s renomovanými znalci, kteří jsou schopni posudek zpracovat ve větší kvalitě podobně jako při řešení úrazů při dopravních nehodách.

V některých případech je navíc možné při výpočtu bolestného postupovat i podle Metodiky Nejvyššího soudu a odškodnit pracovní úraz podle občanského zákoníku. Bývá to pro poškozené většinou výhodnější.

Přečtěte si, jak naše poradna funguje a jak vám můžeme pomoci

Vaše poslední dotazy

12. září 2022 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, v loňském roce jsem utrpěla pracovní úraz kotníku. Podstoupila jsem operaci a byla jsem dlouhodobě v pracovní neschopnosti. Od té doby mám problémy s chůzí a přidaly se i bolesti páteře. Snažila jsem se získat od lékaře podklady pro pojišťovnu, ale řekl mi, že neví, jak dokumenty vyplnit…

Naše odpověď: Dobrý den, v prvé řadě je nutné mít k dispozici veškerou lékařskou dokumentaci, zejména tedy lékařské zprávy, operační protokoly, snímky z rentgenu, rehabilitační zprávy či jiné dokumenty, které by objasňovaly celý průběh Vašeho léčení. Následně by bylo vhodné nechat zhodnotit jednak bolestné, tj.…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
13. června 2022

Váš dotaz: Dobrý den, v dubnu jsem měla pracovní úraz v továrně. Zaměstnavatel připravil zprávu o úrazu tak, že jsem se plně nevěnovala práci. Tuto zprávu jsem odmítla podepsat a následně mi přišla výpověď. Stále jsem na základě pracovního úrazu v neschopnosti. Moc prosím o jakoukoliv pomoc.

Naše odpověď: Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz. Ustanovení § 53 zákoníku práce ve svém prvním odstavci jasně říká, že výpověď nelze zaměstnanci dát, pokud byl uznán dočasně práce neschopným, a v době od podání návrhu na ústavní ošetřování anebo od nástupu do lázeňského léčení až po skončení. Zaměstnanec je totiž…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
19. listopadu 2021 Dopravní nehody

Váš dotaz: Prosím o pomoc s vymáháním pojistného za bolestné pro maminku, která měla vážnou autonehodu. Stála s autem u krajnice a zezadu do ní plnou rychlostí narazila řidička, která se nevěnovala řízení. Syn byl svědek nehody. Maminku odvezli do nemocnice a byla tam 5 dní. Nadále probíhá léčení. Má bolesti…

Naše odpověď: Dobrý den, vaše maminka má nárok na náhradu veškeré majetkové a nemajetkové újmy v souvislosti s nehodou. Zejména má nárok na odškodnění za zničené osobní věci – mobil, oblečení atd. Nárok na úhradu všech účelných nákladů spojených s léčením včetně cestovného a ošetřovného a především na odškodnění…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
13. srpna 2020 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, na začátku září jsem byla na služební cestě a měla jsem autonehodu, při které jsem byla zraněná a hospitalizovaná (jela jsem jako spolujezdec). Úraz je hlášený jak u zaměstnavatele, tak u pojišťovny, kde měl viník sjednané povinné ručení. Chtěla jsem se zeptat, jak je to s odškodněním…

Naše odpověď: Dobrý den, v takovém případě lze bolestné uplatnit pouze jednou, je tedy nutné si vybrat, zda tomu bude z pojištění odpovědnosti provozovatele vozidla (povinného ručení) anebo z titulu pracovního úrazu. Pokud byste uplatnila bolestné dvakrát, pak by se jednalo o tzv. bezdůvodné obohacení, a…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+1 000 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Děkuji za opravdu rychlou odpověď paní Mgr. Janě Anně Morávkové. Včera večer jsem podala Poradně Poškozeného dotaz ohledně mého pracovního úrazu (výron kotníku). Neuplatnila jsem neschopenku, přesto mi ošetřující chirurg řekl, že mám přinést jakýsi formulář z podniku pro pojišťovnu, vůbec mě nenapadlo, že bych měla na něco nárok. Můj zaměstnavatel se s takovým případem prý zatím nesetkal. Určitě dám vědět, jak jsem dopadla s žádostí o bolestné. Ještě jednou moc děkuji paní Mgr. Jano Anno Morávková za Vaši rychlou reakci :), přeji jen to dobré a zdravím Dana Houšková.
Dana Houšková

Zákazník Poradny

Dobrý den, pane Rejmane, chci Vám osobně poděkovat za krásnou spolupráci na opravdu vysoké úrovni. :-) Mějte se krásně
Pavlína Z.

Zákazník poradny

Dobrý den, potvrzuji přijatou částku. Ani nevím jak Vám poděkovat. Tak vysokou částku jsem ani nečekala. Moc a moc děkuji.
Alžběta S.

Zákazník poradny

Dobrý den, paní Pošvecová, za vše moc děkuji. Byla s Vámi příkladná spolupráce. Až budu někdy v Praze tak Vás zvu na kafe. Mějte se moc fajn.
Zdeněk F.

Zákazník poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.