800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Odškodnění bolesti

Bolestné se vyplácí na základě udělených bodů od lékaře, které ale často bývají zanedbatelné. Naši lékaři vám pomůžou získat maximum bolestných bodů.

Odškodnění bolesti

Nárok na bolestné se určuje podle nařízení vlády č. 276/2015 Sb., v platném znění. Bolestné se hodnotí v bodech, přičemž hodnota jednoho bodu činí zhruba 250 Kč, konkrétní částka se v průběhu let vyvíjí. Bodové ohodnocení bolesti se uvede v lékařském posudku. Tento posudek standardně vypracovává ošetřující lékař poškozeného zaměstnance. Pokud je zaměstnanec ošetřován u více lékařů, pak je tímto lékařem praktický lékař. To je teorie, která bohužel v praxi příliš nefunguje. Alespoň ne pro poškozené zaměstnance. Ošetřující, ani praktičtí lékaři, nejsou specialisté na posudky. Osvědčilo se nám i v oblasti pracovních úrazů spolupracovat s renomovanými znalci, kteří jsou schopni posudek zpracovat ve větší kvalitě podobně jako při řešení úrazů při dopravních nehodách.

V některých případech je navíc možné při výpočtu bolestného postupovat i podle Metodiky Nejvyššího soudu a odškodnit pracovní úraz podle občanského zákoníku. Bývá to pro poškozené většinou výhodnější.

Přečtěte si, jak naše poradna funguje a jak vám můžeme pomoci

Vaše poslední dotazy

27. dubna 2020 Dopravní nehody

Váš dotaz: Měla jsem dopravní nehodu na dálnice Praha – Brno při svojí pracovní cestě. Nehodu jsem nezavinila a tak jsem si myslela, že mám nárok na odškodnění. Tím spíš, že šlo o pracovní úraz. Zaměstnavatel však krátce po nehodě zkrachoval a já jsem nevěděla s kým a jak vzniklou situaci řešit. Bohužel jsem…

Naše odpověď: Dobrý den, většina nároků bude již promlčená, a to jak co se týká pracovního úrazu, tak plnění z povinného ručení. Pokud však došlo k ustálení některých trvalých následků teprve relativně nedávno, určitá šance na získání odškodnění existuje. Prosíme sdělte nám bližší detaily k Vaší nehodě.

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
27. února 2020 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den,před rokem jsem měl vážný pracovní úraz. Při práci mě srazil kamion. Nedostal jsem žádné bolestné ani za trvalé následky a zajímá mě, zda mohu požadovat náhradu od zaměstnavatele nebo od pojišťovny pachatele, který byl odsouzen. Přišel jsem o nohu, měl jsem zlomené hrudní obratle atd.…

Naše odpověď: Vážený pane, nároky lze uplatnit jak u viníka přímo, tak u jeho pojišťovny, ale i u Vašeho zaměstnavatele, pokud jde tedy o pracovní úraz. Procesně jsou v řešení různé rozdíly i výše odškodnění může být různá. A to podle toho, kde a jak budete nároky uplatňovat. Pro posouzení Vašich nároků od vás…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
2. května 2015 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, přítel měl 18. 7. 2014 dopravní nehodu, když jel na motorce z pracovního pohovoru. Paní ho smetla autem a dostala za to podmínku. Přítel podstoupil operaci, protože měl otevřenou zlomeninu bérce. Pojišťovna mu vyplatila necelých 50 tisíc korun. Letos v dubnu musel přítel podstoupit tu…

Naše odpověď: Dobrý den, ano, všechny nároky, které uvádíte může Váš přítel uplatňovat, a to včetně ušlé mzdy z pracovního poměru a některé další nároky jako např. ošetřovné, cestovné. U uplatnění nároků z uzavřené, ale nerealizované pracovní smlouvy, je však třeba zjistit více informací a podle toho zvolit…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
6. dubna 2015 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobry den, v červnu 2014 jsem měla autonehodu, kterou jsem nezavinila. Pán, který nehodu způsobil, měl mikropánek. Pán, který nehodu způsobil, měl mikrospánek. Utrpěla jsem tříštivou zlomeninu ruky a tříštivou zlomeninu klíční kosti. Dále tříštivou zlomeninu nohy pod kotníkem, zlomená žebra a…

Naše odpověď: Zcela určitě je možné nárokovat i odškodnění za vytrpěnou bolest v souvislosti s operací z letošního března. Vzhledem k závažnosti úrazu, který jste utrpěla, je částka necelých 80.000,- Kč poněkud nízká. Od ledna 2014 sice platí nový občanský zákoník a pojišťovny by při odškodnění újem na zdraví…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+650 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 650 milionů korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Děkuji za opravdu rychlou odpověď paní Mgr. Janě Anně Morávkové. Včera večer jsem podala Poradně Poškozeného dotaz ohledně mého pracovního úrazu (výron kotníku). Neuplatnila jsem neschopenku, přesto mi ošetřující chirurg řekl, že mám přinést jakýsi formulář z podniku pro pojišťovnu, vůbec mě nenapadlo, že bych měla na něco nárok. Můj zaměstnavatel se s takovým případem prý zatím nesetkal. Určitě dám vědět, jak jsem dopadla s žádostí o bolestné. Ještě jednou moc děkuji paní Mgr. Jano Anno Morávková za Vaši rychlou reakci :), přeji jen to dobré a zdravím Dana Houšková.
Dana Houšková

Zákazník Poradny

Dobrý den, pane Rejmane, chci Vám osobně poděkovat za krásnou spolupráci na opravdu vysoké úrovni. :-) Mějte se krásně
Pavlína Z.

Zákazník poradny

Dobrý den, potvrzuji přijatou částku. Ani nevím jak Vám poděkovat. Tak vysokou částku jsem ani nečekala. Moc a moc děkuji.
Alžběta S.

Zákazník poradny

Dobrý den, paní Pošvecová, za vše moc děkuji. Byla s Vámi příkladná spolupráce. Až budu někdy v Praze tak Vás zvu na kafe. Mějte se moc fajn.
Zdeněk F.

Zákazník poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.