800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Váš dotaz

Dobry den, v červnu 2014 jsem měla autonehodu, kterou jsem nezavinila. Pán, který nehodu způsobil, měl mikropánek. Pán, který nehodu způsobil, měl mikrospánek. Utrpěla jsem tříštivou zlomeninu ruky a tříštivou zlomeninu klíční kosti. Dále tříštivou zlomeninu nohy pod kotníkem, zlomená žebra a hrudní kosti, pohmoždění plic a jater. V červnu jsem podstoupila operaci lokte, kde jsem měla dráty a šrouby. Dále mám šrouby v noze a drát v klíční kosti. Za tyto operace jsem dostala bolestné ve výši 79 800 Kč. Pojišťovna mi doplácí ušlý zisk a proplácí náklady spojené s léčbou. V březnu 2015 jsem podstoupila opět operaci klíční kosti, kam jsem dostala dlažku asi 11 cm se šrouby do kosti. Z pánve mi brali štěp. Byla to bolestivá operace a nemohla jsem stoupnout na nohu skoro 3 týdny. Nyní se mám ale další komplikace. Po operaci ruky ji špatně cítím. Mám poškozené nervy vedoucí celou rukou od ramene až k palci. Místo po štěpu v třísle, mám stále velmi bolestivé a část stehna je necitlivá. Beru léky z neurologie. Můžu si nárokovat na pojišťovně viníka bolestné i na tu operaci z března?

— Alena D.

Naše odpověď

Zcela určitě je možné nárokovat i odškodnění za vytrpěnou bolest v souvislosti s operací z letošního března. Vzhledem k závažnosti úrazu, který jste utrpěla, je částka necelých 80.000,- Kč poněkud nízká. Od ledna 2014 sice platí nový občanský zákoník a pojišťovny by při odškodnění újem na zdraví měly postupovat podle Metodiky Nejvyššího soudu. Bohužel v praxi klientům vyplácejí někdy mnohem méně, než na co mají klienti právo. Nezmiňujete se o tom, že by Vám pojišťovna hradila např. nárok na ošetřovné, který ve Vašem případě může činit klidně i částku kolem 10.000,- Kč měsíčně. Zároveň budete mít nárok na odškodnění za ztížení Vašeho společenského uplatnění a některé další nároky, jako odškodnění za psychickou újmu, atd. V případě Vašeho zájmu jsme připraveni zajistit Vám revizi již uplatněných nároků a zejména uplatnění všech těch dosud neuplatněných. Pro podrobnosti nás neváhejte kontaktovat.

— Tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.