800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Znehodnocení vozidla havárií

Nevíte, jak postupovat a na co máte nárok po nezaviněné dopravní nehodě, kdy došlo k poškození vašeho vozidla? Nechte si poradit od odborníků.

Jaké nároky vznikají v souvislosti s nezaviněnou havárií?

Pokud vás nabourá cizí vozidlo, máte standardně nárok na úhradu opravy svého automobilu a také na náhradní vůz po dobu opravy. S řešením opravy a zajištěním náhradního auta většinou pomáhá servis, který opravu provádí. To, co ale většina poškozených ani servisů neřeší, je nárok na odškodnění za znehodnocení vozidla havárií.

Co znamená odškodnění za znehodnocení vozidla?

Jedná se o odškodnění nad rámec úhrady nákladů na opravu, které se rovná rozdílu mezi hodnotou vozidla před nehodou a po provedené opravě. Platí totiž, že když opravíte havarované auto, nebude mít nadále stejnou hodnotu, jako před nehodou. Nárok lze uplatňovat téměř bez výjimky pro vozidla do 5 let stáří, která neměla historicky žádnou větší nehodu.

Je také důležité upozornit, že nárok na odškodnění vzniká většinou jen u větších nehod, kdy dochází k poškození nosných prvků karoserie. Drobné škrábance a ťukance odškodnit nelze. Obecně platí úměra, že čím je vozidlo starší a vícekrát havarované, tím je odškodnění nižší až nulové.

Jak probíhá posouzení nároku?

Každý případ je vždy potřeba posoudit individuálně. Znehodnocení má dvě složky, technickou a morální. Abychom určili správnou výši odškodnění, spolupracujeme s renomovanými soudními znalci, kteří pomáhají našim právníkům určit správnou výši škody.  Výše odškodnění se pohybuje v řádu od několika tisíc korun až po vyšší desítky tisíc korun. U super luxusních vozů to může být výjimečně i více.

Nárok na odškodnění vzniká přirozeně pouze při nezaviněné dopravní nehodě a je plněno z povinného ručení viníka. Z havarijního pojištění jej nárokovat nelze. Pokud jste obětí dopravní nehody a chcete získat odškodnění za znehodnocení vozidla havárií, neváhejte nás kontaktovat.

Jak vám pomůžeme?

Naše pomoc při dopravní nehodě

Uplatňovat všechny možné nároky z úrazu při autonehodě není rozhodně nic jednoduchého. V praxi to funguje tak, že pojišťovny se snaží vyplatit pojistné plnění co nejmenší. Řada lidí vůbec netuší, že mají nárok na mnohem vyšší plnění a spokojí se s tím, co jim pojišťovna nabídne.

Proto se vyplatí využít tým odborníků, kteří se na danou problematiku specializují. Náš tým v Poradně poškozeného čítá přes 50 odborníků z řad advokátů, soudních znalců, lékařů, psychologů a dalších specialistů. Od roku 2012, kdy jsme poradnu založili, jsme poradili více než 10 000 z vás a vyhráli jsme více než 1000 sporů.

Právní zastoupení při dopravní nehodě

Poradna poškozeného radí bezplatně lidem, kteří se stali obětí nezaviněné dopravní nehody nebo těžkého pracovního úrazu. V případě potřeby poškozené prostřednictvím svého týmu specialistů zastupuje a pomáhá získat od pojišťovny maximální možné plnění.

Přečtěte si, jak fungujeme a jak vám můžeme pomoci
Proč má zastoupení smysl?

Přečtěte si, jak jsme pro naše klienty získali o 13 000 000 Kč více, než nárokovali sami.

Přečíst článek

Vaše poslední dotazy

6. července 2023 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, v květnu jsem měl autonehodu. Auto jsem nechal odtáhnout do nejbližšího servisu a po prohlídce likvidátora mi byla oznámena totální škoda na vozidle. Dle závěrů Policie nejsem viníkem, ale poškozeným. Zde dne na den jsem se ocitl bez vozidla, dojíždím do práce a vozím děti do školky do…

Naše odpověď: Ve Vašem případě bude záležet na posouzení konkrétních okolností, zejména kdy došlo k dopravní nehodě a kdy došlo k rozhodnutí pojišťovny o likvidaci škody na vozidle a kdy jste s tímto byl seznámen. Standardně platí, že pojišťovna je povinna k úhradě nákladů na odtah, nákladů na parkovné a…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
1. března 2023 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, měl jsem autonehodu. Narazil jsem do již sraženého prasete a havaroval. Sražená zvěř ležela na silnici bez toho, aniž by ji někdo označil nebo odklidil. Mohu se domáhat nějakého odškodnění po řidiči, jenž prase srazil?

Naše odpověď: Dobrý den, ve Vámi popsaném případě bude pro náhradu škody či nemajetkové újmy stěžejní, jakým způsobem máte sjednáno povinné ručení či havarijní pojištění. Vzhledem ke skutečnosti, kterou uvádíte ve svém dotazu, že „sražená zvěř ležela na silnici bez toho, aniž by ji někdo označil nebo odklidil“…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
27. ledna 2023 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, před 14 dny jsem měl autonehodu s nákladním vozem. Vše jsem nahlásil na pojišťovně a předal i se záznamem od Policie. Bohužel došlo ke zdržení v rámci prohlídky vozu, prohlídka vozu nakonec proběhla bez mé přítomnosti a byl o tom sepsán záznam. Závěrem byla uznána totální škoda vozidla.…

Naše odpověď: Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz. V případě, kdy nesouhlasíte se stanovenou totální škodou na vozidle, je nutné opravu vozu nechat nacenit v autoservisu a tuto cenovou nabídku pro jistotu zaslat likvidátorovi pojišťovny ke schválení. Přestože neexistuje zákonná úprava, tak oprava vozidla by neměla…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
30. prosince 2022

Váš dotaz: Dobrý den, právě řeším s pojišťovnou náhradu škody na vozidle. Podle pojišťovny se jedná o totální škodu. V představách o hodnotě vozidla se s pojišťovnou neshoduji. Aktuálně jsem získala částku, která je nižší než hodnota vozidla, a tak jsem se odvolala. Bohužel již delší dobu nikdo nekomunikuje,…

Naše odpověď: Dobrý den, děkujeme Vám za dotaz. Samozřejmě je možné se na nás obrátit, velmi rádi Vám pomůžeme s uplatněním Vašich práv. Co se týká tržní hodnoty vozidla, zde bude pravděpodobně nutné oslovit znalce, který by tuto hodnotu měl stanovit exaktně a poté uvidíme, zda bude možné případ řešit, a na…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+1 000 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Se službami Advokát EUCS jsem byl nadmíru spokojený. Jednání bylo příjemné a rychle a také celá záležitost byla k mé spokojenosti rychle vyřešena
Jiří Holoubek

Velice doporučuji EUCS společnost a hlavně velké poděkování Michalovi Kovaříkovi za profesionální přístup. Tato společnost mě zastupovala při nárokovaní odškodnění od pojišťovny viníka mé autonehody. Dostalo se mi skvělého přístupu z jejich strany, výborné komunikace a především - získal jsem finanční odškodnění, které bych bez jejich pomoci asi nezískal. Dokonce i po uzavření pojistné události se mi ozvali že jsou nové skutečnosti které se dají ještě uplatnit. Děkuji a vřele doporučuji!
Martin Mašek

Zákazník Poradny

Společnost EUCS a paní Morávková přistoupily velmi profesionálně k řešení tragické dopravní nehody pro mého klienta. S jistotou a lidským přístupem jej provedly celým procesem uplatnění nároku po pojišťovně a díky jejich odbornosti se podařilo dosáhnout odškodnění na horní hranici nároku. Velmi děkuji za jejich práci. Jedná se o společnost a lidi, kteří jsou na svém místě.
Jan Socha

Zákazník Poradny

Naprosto úžasná spolupráce. Vše probíhalo formou telefonátů nebo mailu. Paní Pavelková je profesionál, který pomůže nad rámec očekávaného. Byla jsem účastníkem dopravní nehody v zahraničí a netušila, jakým způsobem bych mohla žádat odškodné za dobu léčení úrazu, respektive ušlou mzdu. Vše vyřídila za mě, já jsem pouze dodala potřebné dokumenty. Dokonce jsem dostala i bolestné a náhradu cestovních zavazadel a poškozeného telefonu. Za mně obrovská spokojenost a poděkování. Rozhodně doporučuji.
Dagmar Kováčová

Zákazník Poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.