800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Náhrada ušlé mzdy

Při pracovním úrazu máte nárok na náhradu ztráty na vašem výdělku neboli náhradu ušlé mzdy po dobu, kdy budete v pracovní neschopnosti.

Náhrada ušlé mzdy

Při pracovním úrazu má poškozený zaměstnanec nárok na náhradu ztráty na výdělku neboli náhradu ušlé mzdy, a to ve výši rozdílu mezi mzdou, kterou dosahoval před úrazem, a nemocenskou. Nárok zaměstnance vzniká každý měsíc a zaměstnavatel je povinen mu doplácet mzdu tak, aby to na svém rozpočtu vůbec nepoznal. Měl by průběžně v součtu dostávat tolik, jako by normálně pracoval.

V praxi se zaměstnavatelé často vymlouvají na svoji pojišťovnu a chtějí nahradit ušlou mzdu až po skončení pracovní neschopnosti. Na to nemají nárok. Pokud máte problém se zaměstnavatelem, který nechce platit průběžně ušlou mzdu, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme získat to, na co máte nárok.

Řada poškozených se také obává z poškození vztahů se zaměstnavatelem při aktivním vymáhání svých oprávněných nároků. Tato obava je zbytečná, neboť zaměstnavatel je pro případy pracovních úrazů pojištěný. V těchto situacích nabízíme podporu jak pro poškozené, tak pro jejich zaměstnavatele, aby byl celý proces pro obě strany co nejjednodušší.

Přečtěte si, jak naše poradna funguje a jak vám můžeme pomoci

Vaše poslední dotazy

2. května 2015 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, přítel měl 18. 7. 2014 dopravní nehodu, když jel na motorce z pracovního pohovoru. Paní ho smetla autem a dostala za to podmínku. Přítel podstoupil operaci, protože měl otevřenou zlomeninu bérce. Pojišťovna mu vyplatila necelých 50 tisíc korun. Letos v dubnu musel přítel podstoupit tu…

Naše odpověď: Dobrý den, ano, všechny nároky, které uvádíte může Váš přítel uplatňovat, a to včetně ušlé mzdy z pracovního poměru a některé další nároky jako např. ošetřovné, cestovné. U uplatnění nároků z uzavřené, ale nerealizované pracovní smlouvy, je však třeba zjistit více informací a podle toho zvolit…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
6. dubna 2015 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobry den, v červnu 2014 jsem měla autonehodu, kterou jsem nezavinila. Pán, který nehodu způsobil, měl mikropánek. Pán, který nehodu způsobil, měl mikrospánek. Utrpěla jsem tříštivou zlomeninu ruky a tříštivou zlomeninu klíční kosti. Dále tříštivou zlomeninu nohy pod kotníkem, zlomená žebra a…

Naše odpověď: Zcela určitě je možné nárokovat i odškodnění za vytrpěnou bolest v souvislosti s operací z letošního března. Vzhledem k závažnosti úrazu, který jste utrpěla, je částka necelých 80.000,- Kč poněkud nízká. Od ledna 2014 sice platí nový občanský zákoník a pojišťovny by při odškodnění újem na zdraví…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
18. února 2014 Dopravní nehody

Váš dotaz: Dobrý den, jsem s manželem po nehodě, kde nejsme viníky. Já jsem v pracovní neschopnosti od 13. 9. 2013. Ušlý zisk v zaměstnání, poškozené oblečení, motorku v likvidaci a bolestné mi bude vyplácet pojišťovna viníka. Mohu požadovat i nějaké peníze přímo od viníka nehody, když nebudeme spokojeni s…

Naše odpověď: Dobrý den, v podobných situacích je obvyklé, že viník uhradí nad rámec plnění z povinného ručení částku přímo poškozenému. Může se jednat řádově o desetitisíce korun. Vyjímečně více. Toto "odškodnění" je však věcí dohody, není na něj zákonný nárok. Teoreticky lze dále uvažovat o odškodnění nároků z…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
21. února 2013 Dopravní nehody

Váš dotaz: Na začátku loňského roku mě srazilo auto na přechodu. Utrpěla jsem vážné zlomeniny nohou a léčila jsem se skoro 12 měsíců. Dnes stále musím chodit na rehabilitace a nejsem schopná pracovat jako dříve. Měla jsem uzavřenou životní pojistku pro případ pracovní neschopnosti, invalidity a úmrtí v…

Naše odpověď: Na tento postup má pojišťovna podle zákona o pojistné smlouvě právo, nicméně máme zkušenost, že v případě zastoupení advokátem nejsou pojišťovny takto striktní. Mnohdy totiž pojišťovny vědí, že by u soudu pohořely. Téměř vždy totiž záleží na okolnostech konkrétního případu a mnohdy se podaří…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+1 000 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Děkuji za opravdu rychlou odpověď paní Mgr. Janě Anně Morávkové. Včera večer jsem podala Poradně Poškozeného dotaz ohledně mého pracovního úrazu (výron kotníku). Neuplatnila jsem neschopenku, přesto mi ošetřující chirurg řekl, že mám přinést jakýsi formulář z podniku pro pojišťovnu, vůbec mě nenapadlo, že bych měla na něco nárok. Můj zaměstnavatel se s takovým případem prý zatím nesetkal. Určitě dám vědět, jak jsem dopadla s žádostí o bolestné. Ještě jednou moc děkuji paní Mgr. Jano Anno Morávková za Vaši rychlou reakci :), přeji jen to dobré a zdravím Dana Houšková.
Dana Houšková

Zákazník Poradny

Dobrý den, pane Rejmane, chci Vám osobně poděkovat za krásnou spolupráci na opravdu vysoké úrovni. :-) Mějte se krásně
Pavlína Z.

Zákazník poradny

Dobrý den, potvrzuji přijatou částku. Ani nevím jak Vám poděkovat. Tak vysokou částku jsem ani nečekala. Moc a moc děkuji.
Alžběta S.

Zákazník poradny

Dobrý den, paní Pošvecová, za vše moc děkuji. Byla s Vámi příkladná spolupráce. Až budu někdy v Praze tak Vás zvu na kafe. Mějte se moc fajn.
Zdeněk F.

Zákazník poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.